poniedziałek, 20 października 2014

Spacerkiem po Hamiltonie cz.1

Prawie całe moje życie w Polsce spędziłam mieszkając w budynku z końca XIX w.
Wielkie okna, wysokie sufity i zdobienia na nich, przestronna klatka schodowa ze wspaniałymi płaskorzeźbami nie były dla mnie niczym wyjątkowym ;) Dodatkowo większość moich znajomych również mieszkała w starych kamienicach... piękno starych kafli, luster czy stolarki drewnianej miałam na wyciągnięcie ręki! :) Po przyjeździe do Szkocji zamieszkałam w dość nowym budynku co okazało się dla mnie koszmarnym doświadczeniem :/ cienkie ściany, małe pokoiki, równie małe okna ehhh jak ja tęskniłam za KAMIENICĄ!! Cieszyłam się na myśl o przeprowadzce do Hamiltonu nie tylko dlatego, że uwolniliśmy się od współlokatora ale również dlatego, że były tam uliczki (choć nie tak dużo jakbym chciała ;)) stylowe, z "epoki" czyli takie jakie kocham najbardziej :) Dziś zabiorę Was na spacer jedną z nich :)

Gdy wyjdziemy z uliczek domków jednorodzinnych i małych bloków mieszkalnych to natrafimy na szkołę:



i widok z drugiej strony ulicy:


Idziemy dalej, troszkę pod górkę i trafiamy na takie cudo:



Zwróćcie uwagę na tą tylną dobudówkę! a feee :/
Jeszcze troszkę drogi i dojdziemy do celu! Ukazuje się zakręt a tuż za nim:





Przecudny balkon!! :)



A po drugiej stronie ulicy, która nie wiedzieć czemu jest troszkę mniej ciekawa mamy to:
(Spójrzcie na te zdobienia na betonowym słupku!!! I oczywiście skrzynka na listy :))



I te kolory :/




Do teraz się dziwię jak w takiej okolicy można było wybudować takie paskudztwo!?



Na szczęście dalej jest już o niebo lepiej ;)




C.d.n.

P.S. Zdjęcia te zrobiłam sporo czasu temu, stąd tak dużo na nich zieleni ;) Obecnie pogoda nas nie rozpieszcza, coraz częściej wieje i leje a mój widok zza okna nie jest już tak ładny :)

4 komentarze:

  1. Piękna architektura , też uwielbiam stare kamienice , One mają Duszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojjj tak :) i w dodatku bardzo wygodnie się w nich mieszka (niech żyją grube ściany!!!) :)

      Usuń